Titule així aquesta entrada perquè hui de matí el curs ha tractat de presentar les escoles dels participants del curs així com dels seus sistemes educatius. La presentació de les escoles i els sistemes educatius ha estat interessant perquè, tot i que, al cap i a la fi, tots ensenyem poc dalt o baix el mateix, hi ha algunes diferències curioses.
La primera és que sembla ser que Espanya és l'únic país (al menys dels que participem al curs) on encara hi ha llocs (com el nostre) que tenim la jornada partida i acabem tan tard. Els altres països consideren indispensable que els alumnes acaben a migdia per deixar-los temps a la vesprada per a les seues classes extraescolar, temps de fer deure, temps de jugar, i a sopar i dormir ben prompte. Si bé ho mirem, amb la situació actual on la majoria d'alumnes tenen alguna activitat extraescolar, acabar l'escola a migdia només porta que beneficis.
Altres diferències radiquen en les edats on l'escolarització és obligatòria, els tipus d'escoles, l'ús d'uniformes, la quantitat de vacances, la gratuïtat de transport o llibres de text, o l'ús de les sabates (sabíeu que hi ha països on els alumnes van descalços per dins l'escola? Consideren que així és més net i higiènic. Dic jo que almenys aniran en calcetins!). Ací vos deixe unes fotos dels meus companys explicant les seues escoles:
A la vesprada hem anat a Gudja Village, el poble més menut de Malta, i Stefan, un dels professors del curs, ens ha ensenyat el poble i ens ha explicat curiositats del sistema educatiu de Malta, com la importància de la religió (Malta és un país de confessió catòlica), la recent barreja de xics i xiques en classe, que encara no acceptada per tots els mestres i pares, i el foment de les activitats a l'aire lliure en l'educació, cosa que comparteix amb Finlàndia.
El poble, menut, però bonic. Algunes fotos:
I ara vos presente el grup de companys, així com dos companyes búlgares amb les quals faig equip per a treballar:
Teresa
Que enriquidor conèixer les realitats educatives d'altres països.
ResponElimina